Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2025

Έρευνα ΙΝΣΕΤΕ: Η φήμη της Ελλάδας στα κοινωνικά δίκτυα και τις ιστοσελίδες ταξιδιών

Η Ελλάδα διατηρεί την υπεροχή της στην τουριστική εμπειρία – Υψηλή ικανοποίηση επισκεπτών σε όλες τις Περιφέρειες


 

Η Ελλάδα, τόσο συνολικά όσο και η Αθήνα, αλλά και η κάθε Περιφέρεια ξεχωριστά, διατήρησαν την υπεροχή τους ως προς την εμπειρία επίσκεψης, με βαθμολογία υψηλότερη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, αλλά και από άμεσα ανταγωνιστικές χώρες όπως η Κροατία, η Πορτογαλία, η Ιταλία και η Ισπανία.

Η υψηλή ικανοποίηση των επισκεπτών από λιγότερο τουριστικά αναπτυγμένες Περιφέρειες όπως η Δυτική Μακεδονία και η Δυτική Ελλάδα αναδεικνύει τις δυνατότητες που υπάρχουν για επέκταση της τουριστικής δραστηριότητας σε περισσότερες περιοχές της χώρας.

Ικανοποίηση και σε ώριμους προορισμούς

Η καταγεγραμμένη υψηλή ικανοποίηση των επισκεπτών και σε ώριμους τουριστικούς προορισμούς, όπως η Αττική, οι Κυκλάδες, η Κεντρική Μακεδονία και τα Ιόνια Νησιά, τεκμηριώνει την ικανότητα της χώρας να ανταποκρίνεται με συνέπεια και αξιοπιστία στις προσδοκίες της διεθνούς τουριστικής ζήτησης κατά την υψηλή τουριστική περίοδο.

Ο πολιτισμός επηρεάζει ισχυρά τόσο τη φήμη της χώρας όσο και τις αξιολογήσεις των επισκεπτών, ακόμη και στην αιχμή της περιόδου. Η δυναμική αυτή αποδεικνύει ότι η πολιτιστική κληρονομιά και η ταυτότητα της Ελλάδας αποτελούν σταθερό άξονα ελκυστικότητας και βιωσιμότητας.

Απαιτείται, ωστόσο, ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο για τον πολιτισμό, που θα συνδέει πολιτιστικές υποδομές, τοπικές κοινωνίες και σύγχρονες εμπειρίες, ενισχύοντας τη διαφοροποίηση και την ανθεκτικότητα του τουριστικού προϊόντος.


Κλιματικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις

Οι κλιματικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις συγκαταλέγονται στα κυριότερα ζητήματα που επηρεάζουν αρνητικά τη συνολική φήμη της χώρας, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για επενδύσεις σε ανθεκτικότερες υποδομές και ενεργειακές μονώσεις, τόσο από το δημόσιο όσο και από τον ιδιωτικό τομέα.


Η φιλοξενία ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Η φιλοξενία και το υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης που παρέχουν οι εργαζόμενοι στον τουρισμό αποτελούν διαχρονικά το σημαντικότερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Η ενίσχυση της ελκυστικότητας της απασχόλησης στον τομέα πρέπει να είναι προτεραιότητα για τις τουριστικές επιχειρήσεις, στο πλαίσιο μιας στρατηγικής που ενδυναμώνει την ανταγωνιστικότητα και τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητά τους.


Τα ευρήματα της έρευνας του ΙΝΣΕΤΕ

Τα παραπάνω αποτελούν τα σημαντικότερα συμπεράσματα της νέας έρευνας του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) για τη φήμη της Ελλάδας και των Περιφερειών στα κοινωνικά δίκτυα και τις ιστοσελίδες ταξιδιών κατά το τρίτο τρίμηνο του 2025 (Ιούλιος – Σεπτέμβριος).

Το ΙΝΣΕΤΕ, στο πλαίσιο παρακολούθησης της τουριστικής δραστηριότητας μέσω big data, συνεργάζεται με την εταιρεία TCI Research (MMGY), επιτρέποντας τη σύγκριση της εικόνας της Ελλάδας και της Αθήνας με ανταγωνιστικούς προορισμούς όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Κροατία.

Η έκθεση περιλαμβάνει στοιχεία για όλες τις 13 Περιφέρειες της χώρας (με διαχωρισμό του Ν. Αιγαίου σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα), αποτυπώνοντας την εμπειρία των επισκεπτών σε εστίαση και αξιοθέατα.


Η διαδικτυακή φήμη της χώρας (NSI – Net Sentiment Index)

Λόγω φυσικών φαινομένων (πυρκαγιές, σεισμοί, πλημμύρες, διακοπές δρομολογίων), παρατηρήθηκε κάμψη στη διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας το τρίτο τρίμηνο.

Η Ελλάδα και η Αθήνα κατέλαβαν τις τελευταίες θέσεις με NSI 15 και 16 αντίστοιχα, έναντι 59 της Κροατίας, 37 της Πορτογαλίας, 36 της Ιταλίας και 20 της Ισπανίας.

Ωστόσο, τον Σεπτέμβριο σημειώθηκε ανάκαμψη — το NSI της Αθήνας ανέβηκε στο 37 και της Ελλάδας στο 34, πλησιάζοντας τα επίπεδα της Ιταλίας (40) και ξεπερνώντας την Ισπανία (31) και την Πορτογαλία (18). Η Κροατία διατήρησε την υψηλότερη βαθμολογία (62).


Περιεχόμενο διαδικτυακών συζητήσεων

Οι συζητήσεις για τον πολιτισμό κυριάρχησαν με 33.089 αναφορές και υψηλό δείκτη NSI 86, ακολουθούμενες από τη φιλοξενία (85) και τη γαστρονομία (77).

Θετικά αναφέρονται εμπειρίες όπως:

  • Επισκέψεις στην Ακρόπολη και στα Μετεωρα,

  • Η φυσική ομορφιά της Αστυπάλαιας και της Κεφαλλονιάς,

  • Η συμμετοχή στη συγκομιδή ελιάς στην Πελοπόννησο,

  • Η οινογευσία στη Σαντορίνη,

  • Η πεζοπορία στο Φαράγγι Ρούβα της Κρήτης,

  • Η παρατήρηση θαλάσσιων χελωνών στη Ζάκυνθο,

  • Και η συμμετοχή σε εθελοντικά προγράμματα.

Αρνητικές αναφορές εστιάζουν σε περιβαλλοντικά ζητήματα και φυσικές καταστροφές (πυρκαγιές, καύσωνες, πλημμύρες, διακοπές δρομολογίων), που επηρέασαν τη φήμη της χώρας.


Αξιολόγηση της εμπειρίας (Q3 2025)

Η γενική ικανοποίηση των επισκεπτών από την εμπειρία στην Ελλάδα παραμένει πολύ υψηλή (9,1), έναντι 8,7 του ευρωπαϊκού μέσου όρου.

Η Ελλάδα διατήρησε την πρωτιά έναντι των ανταγωνιστριών χωρών:

  • Κροατία 9,0

  • Πορτογαλία 8,8

  • Ιταλία 8,8

  • Ισπανία 8,7


Κατάταξη Περιφερειών (Εμπειρία Επίσκεψης)

ΠεριφέρειαΒαθμολογία
Δυτική Μακεδονία9,6
Δυτική Ελλάδα9,4
Θεσσαλία9,4
Αττική9,2
Ήπειρος9,2
Στερεά Ελλάδα9,1
Κυκλάδες9,1
Πελοπόννησος9,1
Ιόνια Νησιά9,1
Κεντρική Μακεδονία9,1
Δωδεκάνησα9,0
Ανατολική Μακεδονία & Θράκη9,0
Κρήτη8,9
Βόρειο Αιγαίο8,8



newstourism.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου